AÇIK KAPI BAŞVURUSU
Açık Kapı projesi, vatandaşla en üst düzeyde iletişimin kurulması, taleplerinin etkin ve hızlı bir şekilde alınarak takip edilmesi ve sonuçlandırılması amacıyla oluşturulmuştur.
Açık Kapı projesi ile vatandaşın valiliklere olan taleplerinin elektronik ortamda kayıt, takip ve sonuçlandırılma işlemleri gerçekleştirilmektedir. Uygulama sayesinde vatandaşlar, 17 başlık ve 322 konudan seçtikleri taleplerini doğrudan valilik bünyesinde oluşturulan Açık Kapı Masalarına iletebilmektedir. Talepler, geliştirilen internet uygulaması ve Açık Kapı Mobil uygulaması ile yapılabilmektedir. Uyuşturucu ile etkin mücadele amacıyla EGM, Jandarma ve Sahil Güvenlik Komutanlığı’ndan toplanan veriler belirlenen vaka durumlarına göre proje üzerinden raporlanmaktadır.
81 il valiliğinde ve Ankara, İstanbul ve İzmir illerinde toplamda 48 merkez ilçe kaymakamlığında, tasarlanmış olan çalışma konseptine uygun olarak Açık Kapı Birimleri oluşturulmuştur. Valiliklerde 5, kaymakamlıklarda 3 personel görevlendirilmiştir. Açık Kapı Birimlerine yüz yüze, web sitesi ya da mobil uygulama üzerinden başvuru yapılabilmektedir. Başvurular elektronik sisteme kaydedilmekte ve ilgili birimlere yönlendirilmekte, vatandaşa "Müracaatınızdan dolayı Valilik olarak teşekkür ederiz." bildirimi ile anında mesajla dönüş yapılmaktadır. 7 iş günü içerisinde talep sonuçlandırılmaktadır. Vatandaş sürecin her aşamasını, başvuru numarasıyla internet üzerinden ve mobil telefonuyla takip edebilmektedir.
Açık Kapı Bürosunun Görevleri Şunlardır:
a) Valilik/kaymakamlıklarımıza bizzat başvuran vatandaşlarımızı güven verici, güler yüzlü ve ihtiyaçlara odaklanan bir şekilde karşılamak,
b) Proje kapsamında vatandaşlarımızca valiliklerimize bizzat, web sitesi ya da mobil uygulama, KIOSK’lar (daha sonraki dönemde), Açık Kapı Çağrı Merkezi (daha sonraki dönemde) üzerinden yapılacak başvuruları elektronik sisteme kaydederek, ilgili birimlere yönlendirmek,
c) Her aşamada başvuru sahiplerinin bilgilendirilmesini sağlamak,
ç) Veri tabanında biriken başvuruları iş zekâsı uygulamaları kullanarak analiz etmek,
d) İlin yoğunluklu başvuru türlerini, sorun alanlarını, aksayan yönleri, iyi uygulamaları, coğrafi, demografik ve sosyoekonomik açılardan tespit etmek,
e) Valiliğe/kaymakamlığa bizzat gelen yaşlılar engelliler hasta ve düşkünler, şehit yakınları ve gazilere valilik/kaymakamlık içinde ve dışında danışma ve mihmandarlık hizmeti vermek,
f) Vali/kaymakam tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Başvuru şekilleri
Açık Kapılara şikayet, talep ve ihbarlar aşağıda belirtilen şekillerde yapılabilir.
a) Açık kapı bankolarına vatandaşlar tarafından sözlü veya yazılı olarak,
b) www.acikkapi.gov.tr internet sitesi üzerinden elektronik olarak,
c) Android ve İOS işletim sistemleri için geliştirilen Açık Kapı Mobil uygulaması üzerinden,
ç) Kamu kurum ve kuruluşlarında yer alacak KIOSK’lar, (daha sonraki süreçte) üzerinden,
d) Açık Kapı Çağrı Merkezi (daha sonraki süreçte) üzerinden
PURSAKLAR AÇIK KAPI BÜROSU Adres Saray Fatih Mahallesi Gökay Sokak No:1 Giriş Kat E-Posta pursaklaracikkapi@gmail.comTelefon 0 (312) 527 13 13 Fax 0 (312) 527 43 43